Varmt

Idag blev en "slapp" dag för hästarna, dom fick nya skor igår och wendy har bara haft skor fram då hon inte gick att sko bak plus att hon trampade av sig ena framskon i fredags.. Scatman har haft rundskor runt om så han tyckte det var lite konstigt med nya vanliga skor igen.. Så drog med mamma på en promenad inne i sommarstugeområdet 20 minuter, sen lekte lite barbacka på ridbanan med Scatman, galloperade runt lite så han fick mer eller mindre bestäma formen och vad han ville göra. Mamma gick runt med Wendy och gjorde lite Horsemanship.
Sen när jag var klar med Scatman tänkte jag att jag lika gärna kunde leka med Wendy.. Så upp barbacka på ridbanan och travade runt.. Ja, från att vara oridbar till att trava runt utan sadel. Så skrittade ner på henne till stallet hon tyckte nog att det va lika roligt som jag.  Efter vi gjort klart allt fick dom äta lite gräs och börja vänja in dom så dom kan få gå på gräshagar i sommar.
Tror dock inte Wendy har fått ätit så mycket gräs i sina dagar.. Hon är helt hysterisk, knappt att hon tuggar bara trycker in gräs.
Imorgon har vi kvällsfodringen i stallet så ska passa på att bada dom imorgon, Scatman har gråa inslag av damm o skit i sin päls, och wendy har också grått i sin röda färg.. Så bad imorgon!
Ska försöka få in filmen vi gjorde i fredags på datan så man kan lägga upp den så ni får se lite mera än bara bilder.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0