" never give up "

Jag vet inte varför det ska vara så svårt att komma igång och skriva här.. Men nu ska jag uppdatera er lite om senaste veckan. Scatman har blivit svullen i sitt högerbakben, rätt så rejält. Skrittat på asfalten i sommarhusområdet, då går det ner men kommer tillbaka dagen efter. Prövat att rida på så blodcirkulationen kommer tillbaka men svullnaden kommer tillbaka.. Vet inte om det kan vara att ridabanan är för "hård" för hans ben. Så ska pröva att rida på en annan ridbana en bit därifrån. Nämligen så att Skafts ridhus har varit båthall i snart 1 år. När dom tömde ut allt underlag i ridhuset la dom det på en äng på andra sidan vägen, den är mjukare så ska rida där ett tag och se om de går över. Han känns inte halt alls, hur fin som helst när jag tränar, syns inget på tömkörningen så vet inte riktgt vad som hänt. Kanske ålderns som börjar ta ut sin rätt? Han är endå 16 nu och varit skadad så kanske inte är jätte konstigt iaf..

Wendy, hehe ja.. Vad ska jag säga? Någon har bytt bort min oridbara häst till en häst som vill bli riden och jobba. Hade en sån underbar ridkänsla på henne igår. Red henne direkt ifrån stallet utan att tömköra eller longera henne innan som jag har gjort för att få bort henne överengeri. Skrittade avspänt på långtygel runt på hela ridbanan, plockade ihop henne och jobbade samlat, längde, flyttade och bara leket med bakdelsvändningarna. Inte en endaste tendens till att späna till eller blir sur. Traven va hon lika avspänd i och ville jobba framåt hela tiden. Kör samma sak som i skritten, samlar lite, sen länger, flyttar sen rakställd så hon får tänka lite. För går hon bara på ett rakt står kan hon hitta saker som faktiskt kan vara farligt.. Men inte lika mycket som förut.
Galoppen som varit det absolut största problemet fungerar också nu. Skillnaden är att jag inte samlar alls, bara ridet framåt och länger, kortar kanske 3-4 steg sen framåt igen.
Mamma frågade igår om hon fortarande är till salu, Min svar är självklart... NEJ!!


Idag är det 1 år sen mina älskade ponnyer sommnade in tillsammans för att få komma till nya änentyr på dom evigt gröna ängarna ♥


Önskar att ni kunde komma ner bara för 1 dag så jag skulle kunna få hålla om er..


Kommentarer
Postat av: Bosse & Bengt

Tråkigt med Scatman och så himla roligt att det går bra med fina Wendy nu!! Tror du bör skänka en liten, liten tanke till Anna...Som du minns hade vi väldiga problem med Aaron för något år sedan och efter Annas behandlingar (och nu underhålls-behandlingar) börjar han närma sig de högre klasserna - alla problem är som bortblåsta!! Kanske kan du be Anna att kolla lite på Scatman nästa gång hon är här?

2011-05-27 @ 20:04:23
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg
Postat av: Rebecka Wärnström

Hej!

Gammal blogg men jag chansar. Såg att du fött upp Lucky Colour, jag har precis köpt honom :)

2013-11-13 @ 13:44:45
URL: http://rebeckashemligheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0