Törstig

Idag slutade jag kl ca 14.00 rätt så skönt efter veckans jobb när man inte är van. Men har konstaterat att jag konstant är törstig. Jag har nog aldrig druckit så mkt vatten eller juice som jag gör just nu. Antar att det är kroppens sätt att säga att jag ständigt dricker för lite så jag alltid får huvudvärk.

Det går bättre och bättre på jobbet nu, hittar sakerna, håller koll på vilka hästar som ska ridas och vart man kollar vilka man ska rida. Har fått min en liten favorit.. En äldre dam ( 26 år ), svarta söta tequila. Man kan inte göra så mycket med henne men hon är så härlig! När man under dagen suttit på det större hästarna som rör sig väldigt trevligt är det skönt att avsluta med en liten " symaskin". Påtal om symaskin, saknar mig hemma. Scatman. 

Lillkllen hade ett jätte återfall idag, det va mest på bakbenen hela "ridpasset". Började med att jag bara skulle skritta ut en liten sväng runt stallet sådär, kom ungefär 20 m sen började han studsa runt på bakbenen. Fortsatte bara rida som inget hänt, så gick vi ungefär 100 m till sen började han igen. Tillslut gav jag upp för han började resa sig högre & högre för varje gång så ville inte riskera något. Så försökte vända tillbaka mot stallet kom ingenstans. Bara raktupp. Till slut blev jag så jävla arg rent ut sagt så smällde sporrarna i magen på honom då gick det rakupp sen sen rakt fram i en raketfart, men jag kom fram iaf!
In i rudhuset, samma problem där, han tänkter inte framåt!
Man kan rida honom i en lång & låg form då går det super bra (!), men så fort man ska försöka samla honom lite tar det tvärstopp & upp. Nya saken nu är att han bakar in i vägen i ridhuset så vi inte kommer någonstans sen studsar han där. Sen går högre & högre så börjar tappa gnistan att fortsätta med honom. Kan inte ha en dressyr häst som inte kan gå samlat & har inte ork eller tid att bara träna framåt i flera år. Jag vill tävla & träna ordentligt. Så vi får se, tråkigt bara.. För det är verkligen en super trevligt häst & han rör sig otroligt bra.

Men nu ska jag s lite på film, skönt att bara ligga i sängen och kolla runt på datan, är ledig imorgon så ska sova ut ordentligt & vila upp kroppen.


Det här måste nog vara världens bästa häst !

Scatman, my one and only




Kommentarer
Postat av: Zandrai

Fan vad trist gums!

hoppas han börjar sköta sig snart eller att du tar beslut om hur du ska göra med honom =/

Kul att du sköter uppdateringen å verkare trivas trots slitet, vi saknar dig!



massa kramar systeryster!

2011-01-10 @ 11:07:08
URL: http://zandrai.blogg.se/
Postat av: Sara P

Vill inte vara en olyckskorp, men har ni röntgat glidlederna i hasen? Hästar som börjar utveckla spatt (och/eller sammanväxningar i ryggens tornutskott "kissing spines")brukar bete sig precis som du beskriver att din häst gör.

2011-01-10 @ 16:27:24
URL: http://bqc.blogg.se/
Postat av: Mela

Varma Kramar från Lidköping

2011-01-11 @ 02:47:50
URL: http://skjutenskata.blogg.se/
Postat av: mickis

vilken fin häst!

2011-04-09 @ 11:54:10
URL: http://mi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0