Jaaa.

Det där med att uppdatera gick sådär..Men för mig händer det inte så mycket varje dag eftersom man gör samma sak varje dag.

Men vad kan man bertätta. Jo jag är sjuk igen, fått tillbaka febern & är jätte förkyld vilket gör att jag inte orkar med jobbet till 100 % nu.

Har ju tittat på en ny häst, aa eller jag & Wieger åkte ner förra veckan och tittade på lite hästar, fastnade för ett sto på 6 år, inte gjort så mycket men super trevliga gångarter + för traven.
Så nu väntar vi på att Wiegers veterinär ska godkänna rönrgen bilderna så vi kan åka ner & byta hästar då Carmelito ska tillbaka till Hannes igen.. Känns lite jobbigt men bara för 1 gångs skulle måste jag sätta mig i första hand, jag vill ha en ordentlig häst jag kan träna på & komma någonstans med..
Så hoppas hoppas hoppas hästen går igenom.

Jag har nu iaf bestämt mig för att komma hem till Sverige igen till den 1 mars. Jag älskar jobbet & älskar hästarna med det är mycket som jag inte kommer kunna vänja mig med sen vill ju jag också tillbaka till mamma & pappa, Scatman självklart & alla mina vänner som stöttat mig när det varit svårt här nere. Men men, jag är stolt över mig som faktiskt prövat på detta & Wieger säger att jag är välkommen tillbaka när jag vill sen kommer jag fortsätta träna för honom i Waxholm.. Jag är glad över beslutet, ska bli skönt att komma hem igen och ha häst lite sådär som hoppy igen..


Sen vill jag tacka Sara palmman som skickade en länk till mig om att flyinge ska
öpppna en beridarlinje! Tack snälla Sara som tänker på mig där hemma! Så om jag vill ta upp det här igen finns det alternativ i Sverige och det känns super!





Vi har några väldigt mysiga boxar i stallet, tyvärr har inte min någon så Rajaha fick ställa upp som modell.




Så har kan de se ut när en häst inte vill gå upp när man ska borsta.. Då får man lite extra lyx och for sova samtidigt som man blev borstad.. Hästen är kanske 170 cm i manken, men ser ut som en liten gullig shettis.. ; )


Nu ska jag försöka sova bort min feber, Imorgon är det hopp dag, Precis dressyrryttaren goes hoppryttare, den ni!


/ J






Kommentarer
Postat av: Sara P

Välkommen till Skåne :D

2011-01-27 @ 10:36:35
URL: http://bqc.blogg.se/
Postat av: Zandrai

haha härligt ;D

Vad har ni för väder å temp där nere gums?! =P

2011-01-27 @ 21:54:59
URL: http://zandrai.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja vi har haft runt 5 - 7+ grader om inte varmare, men någon hände inatt.. Nu har vi minus grader och frost överallt... längar hem! Ska de vara kallt kan det lika gärna vara snö!

2011-01-28 @ 12:58:02
URL: http://jennyoscatman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0