Hmm


Idag har det inte varit någon rolig dag. Har en hästa i stallet som till 99 % har brutit kotan och står kvar o boxen.. Det är lite läskigt hur annorlunda hästhållningen är i Sverige & Tyskland. Här är hästarna mest en sak, hemme i Sverige är dom levande varelser med känslor och personligheter. Jag älskar att vara här, älskar jobbet, älskar hästarna men, det är jobbigt när man är van med att ALLA hästar ska tas hand om och ingen stress, här måste man stressa för att hinna med allt.

Jaja, inte bara klag! Har börja komma in i rutinerna nu, börja förstå lite mera Tyska. Är väldigt bra för jag lär dom Svenska och dom lär mig tyska.

På torsdagar är det hoppdag i stallet, några löshoppas på fm sen hoppar vi dom andra på em.
Har hoppas Carmelito idag, gick super! Han är helt annorlunda nu, inte lika stressad inombords utan blir han stressed visar han det tydligt så man kan ändra på ridningen och hjälpa honom att förstå bättre.  Duktig häst!

Tyvärr hinner man inte ta några bilder, stressar på här för att hinna med allt. Man tycker att 12 timmars jobb om dagen borde man hinna med att mocka åt 10, göra klar hästar, borsta 12 och rida själv, mata men. knappt. Kroppen börja säga ifrån lite nu. Är inte van med att jobba så här med kroppen. Men det är bra, snygga fina muskler till stranden 2011!!

Nu ska jag sova igen! Lähher ut en bild på min vakthund iaf ;)!

Kleines Haus Hund Don   WOHO en tysk mening som jag kan!


/ J






Kommentarer
Postat av: Kicki Viander

Hej tjejen !

Tyvärr är inte hästhållningen som här i Sverige , men du kommer vänja dig vid detta också , ge Carmelito en stor kram från mig och jag hoppas det fortsätter gå bra för dig och att du kommer in i jobbet mer o mer , jag ska se till att mamma skickar ner Scatman så snart vädret tillåter det , många styrkekramar till dig , så kanske du orkar lite till !!!

2011-01-06 @ 22:24:32
Postat av: Sara P

Hästhanteringen var en av anledningarna till att jag inte pallade livet i Tyskland. Men då när jag var där - på 90-talet - var det nog ännu tuffare för hästarna pga att dopingkontrollerna inte var lika bra.



Kämpa på Jenny! Precis som du säger - man får väldigt snygga muskler och man vänjer sig vid tempot.

2011-01-07 @ 16:43:26
URL: http://www.bjorndalen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0