Wonderful Dream " Wendy"

Ja nu är min lilla tös här. Så otroligt vacker!!
Har ridit lite lektion idag för Wieger med henne, det är lite häftigt när man kan få ett helt ridhus att stanna upp...
Hon kan inte så mycket, men otroligt lättlärd. Påbörjade öppna,slutor och skänkelvikningar inga konstigheter och framför allt INGEN absolut INGEN tendens på att gå upp på bakbenen. Så är så himla glad idag! Känns som att 1000 kg har släppt ifrån axlarna. Nu kan jag äntligen njuta av att rida min egna häst. Självklart njuter jag alltid med Scatman, men skönt att Wendy nu också fungerar.

Hur lugn som helst är hon, hon kom runt 23.00 igår gick direkt in i boxen och började äta och hälsade på grannen bredvid sig. Lika lugn idag, så skönt.

Även om jag är super glad idag så saknar jag Lillkillen. Han va också en super mysig häst och hade bra potential men, som min "Guru" sa till mig " Vi kan inte ta hand om alla trasiga själar" Så tack Gill för rådet!


Så här kommer en liten bild på henne.

 
Jag missade näsan, men hon är inte den lättaste att ta en bild på! Stå stilla med huvudet är svårt tycker hon..




Kommer aldrig glömma dig Carmelito ♥


Kommentarer
Postat av: mormor o morfar

vilken fin häst du har, längtar tills du kommer hem..

2011-02-06 @ 14:03:21
Postat av: mormor o morfar

vilken fin häst du har, längtar tills du kommer hem..

2011-02-06 @ 14:03:53
Postat av: Bosse

Vad fin hon ser ut! Roligt att det funkar så bra med henne också, dessutom är hon ju lite, lite släkt med Aaron ;) (world Cup finns bakom Aarons mamma)!

Ha det bra!

2011-02-06 @ 17:28:02
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg
Postat av: Lena

Hej Jenny! Grattis till nya hästen, hur gammal är hon? Hoppas allt går bra nu. Kram kram

2011-02-06 @ 18:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0