Dressyrryttare (bör ej) goes Hoppryttare

Torsdagar i stallet är våran hoppdag, några hästar löshoppas på morgonen sen hoppar vi resterande på kvällen.
Det brukar inte vara höga hinder men det är mest för att vi ska lära oss och få kaxigheten i ridningen.

Jag fick då hoppa en häst som heter Nwe hope, en häst på 180 cm säkert, i mina ögon 250 men jag överdrev tydligen (?!). haha.
Men allt gick super, han bockade runt och hade sig men jag satt kvar. Hoppade igenom banen hyfsat bra för att vara en som inte tränat hoppning på flera år. Sen trodde jag att jag va klar.. Tydligen inte, Henrik höjde upp lite så bad han mig hoppa igen.. Början gick bra sen tappade jag fokus och tempot blev alldeles för hastigt och hästen blev bara starkare och starkare. Kommer till sista hindret och vad händer?.. Jo hästen svänger åt vänster så tappar balansen men hoppar iaf med mitt knä slog i hinderstödet så tappade kontroll på allt landade på halsen och hästen bockar JÄRNET, i 2 sekunder hann jag tänka " jag ramlar inte av " sen kom väggen... Ja, hästen åt höger jenny åt vänster.. Reser mig, tittar på Henrik som håller sig för att skrata.. Hans första fråga " Are you angry?"..  Jag fick inte fram ett ljud upp på hästen igen. O vet ni, jag kan ju hoppa! Behöver bara bli väldigt väldigt bestämd..
Men kul att man kan få någon att skrata :D

Hoppade en annan häst Lucas efter hope, och det gick också riktigt rikitgt bra :)


Så i morgon blir det att baka kaka !

Ska sova nu sjukt trött..


/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0