Njuter....

Ännu en arbetsdag avklarad och stallet är avklarat och middagen på bordet framför Tv. Sitter alldeles själv, förutom mina två söta spontanköp ifrån Fredags. Två små kattungar!
Skulle egentligen inte köpa några katter men i tordags när jag skulle sova va det alldeles för tyst i huset. Så dagen efter kom första katten lilla Lotiz och dagen efter hämtade vi hennes bror Lotuz.
Lite jobbigt bara att åka och jobba på morgonen då man bara vill klappa på katterna hela dagen och ligga i soffan. Men nu på jobbet har jag fått en arbetskamrat.. Min kusin Anders har börjat jobba from idag. Så vi ska börja med Lunchrestaurang och café så nu heter vi Cuisine R. Lite roligt tyckte vi eftersom det står för kök på franska och utatals kusin och som vi är kusiner. Vi har rättså roligt på jobbet och leker ordlekar.

Har funderat mycket på vad jag vill göra med allt just nu. Blev inge tyskland för jag ville flytta hem ifrån och se hur det är. Men till nästa sommar kommer jag åka ner någon eller några månader. Sen har jag tänk på att söka lite jobb istall och flytta och ta med hästarna och utforska lite så. Men vi får se, kan ju inte lämna katterna.

Har haft en helt underbar hästhelg tyvärr blev jag dålig och inte kunde starta lördagenstävling, men det kommer flera tävlingar. Det blev istället en 2 timmars uteritt i skogen på lördagen och 1 1/2 timmars på söndagen. Så va skönt med en lite "spa" helg. Tränade för Mads i Torsdags hemma i Gustavsberg, men gick väl lite si sådär. Stundtals gick det verkligen super sen va det vissa delar när vi hade olika åsikter, det är inte många som försår hur Scatman är riden så många vill gå in och ändra hans grunder och Scatman kan väldigt lätt låsa sig. Men men, jag gör som jag alltid gjort plockar saker ifrån träningen som fungerade och blandar in i min ridning som Scatman är riden på, det brukar alltid fungera bäst så.
På söndag kanske det blir att åka och provrida hästar igen uppe i Mantorp då det inte gick så bra med Weltina tyvärr. Ska bli roligt att se vad hon får hem ifrån Tyskland och vad hon har hemma. Hon har en 6 eller 7 åring som ser super trevlig ut som jag är intresserad av och prova.

Den lilla röda, Lotuz Den lilla svarta, Lotiz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0