Tyskland, here we come!

Klaffat och klart, på söndag blir lillkillen hämtade ifrån Gustavsberg och ska åka den långa resan tillbaka till Tyskland.
Jag kommer åker ner samma dag eller dagnen innan och möter upp honom så han inte tror att vi lämnat bort honom.
Han kommer stanna i 4 månader, eller mer det vet vi inte riktigt men 4 månader är bestämt. Ska bli så himla roligt att Wieger ville ta emot honom och ska utbilda honom. Spännande att se vad han kan när han kommer hem igen! Vill spola fram tiden lite så man kan få ett litet smakprov.

Jag kommer stanna i Tyskland i 1 vecka sen åker jag hem igen, så kommer uppdatera varje dag när jag är där nere.

Scatman början blir riktigt fin igen efter hans vila nu när svullnaden gått ner. Jag har lärt mig nu att jag underskatat Scatman väldigt mycket dom här 5 åren. Vilken häst jag har!
Sa det till mamma när hon såg oss sist när vi red, vilken "lättriden" häst jag har. Man behöver bara lägga över vikten så gör han vilken sidföranderörelse som helst. Glad att jag har min gammelman! Klok och erfaren!


/ J


Kommentarer
Postat av: Agneta Lundvall

Hej Jenny! tog mig friheten att skriva en rad till dig här. Det är jag som är uppfödare till din Scatman.Letade på nätet och hittade er här.Vad glad jag blir av att se hur bra han har det och att han är så omtyckt. Jag sålde honom som 4 åring. Han har en halvbror som heter Catwalk e Corrado WL som jag tror är såld till Stockholm också. Du får gärna skriva en rad om du vill.Många kramar till dig Scattis! Mvh. Agneta

2010-11-01 @ 21:21:55
Postat av: Anonym

Hej Jenny! tog mig friheten att skriva en rad till dig här. Det är jag som är uppfödare till din Scatman.Letade på nätet och hittade er här.Vad glad jag blir av att se hur bra han har det och att han är så omtyckt. Jag sålde honom som 4 åring. Han har en halvbror som heter Catwalk e Corrado WL som jag tror är såld till Stockholm också. Du får gärna skriva en rad om du vill.Många kramar till dig Scattis! Mvh. Agneta

2010-11-01 @ 21:24:44
Postat av: Jenny Andersson

Hej!

Gud vad roligt att höra ifrån uppföddaren!

Glad jag blir. Ja men han är verkligen bäst. Min absolut bästa vän.

Jo han har blivit väldigt fin, han han blivit ren dressyrhäst under åren. Han gjorde sig illa för nästan 3 år sen och va halt nästan 1 år innan dom hittade felet, han hade en lösbenbit i vänster bak kota. Men den är borta och han är helt fris ifrån det. Han äter metacam 2 ggr om åren för att motverka och läka ut om något skulle vara pågång. Men han är fantaskisk i dressyren, kanske lite mkt vilja. Han vill gäta göra allt lite extra mycket. Vi har försökt kolla upp honom lite, är lite nyfiken på hans bakrund och så. Om du vill kanske du kan sända mig ett mail om honom? Skulle vara roligt att höra hur han va som liten!



Kram jenny & Scatman

2010-11-02 @ 10:55:46
Postat av: Agneta Lundvall

Hej Jenny! Det gör jag gärna. Men jag har inte din mail adress, Här är min [email protected]

Vad spännande för dig och hästarna att få möjligheten att utbilda dig i Tyskland. Är lite nyfiken på vem din nya häst är efter, kommer han från Mantorp? Jag bor i Linköping så det är ju inte så långt härifrån.

Ha det så bra tills vi hörs nästa gång! Kram Agneta.

2010-11-24 @ 17:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0