Små men stora framsteg

Ja precis så går det med nya hästen. Han gör små framsteg varje dag men i mina ögon är det stora steg! Vi kan nu gallopera utan att bryta av och slutat slå med huvudet. Duktiga lillakillen!
Jag är verkligen så himla nöjd med Calle (Carmelito), allt som jag verkligen sökte hos en häst har han. 
Ibland önskar jag att jag kunde spola fram tiden 1 år och se hur han har utvecklas! Men vill ju inte missa tiden nu när man ska utbilda honom. 
Jens va ute i Onsdags och tömkörde Calle. I början va det lite konstigt när någon skulle gå bakom, men vi insåg snabbt att han blivit tomkörd innan. Vilken häst! Jag har ju inte sett honom ifrån marken när han rört på sig. Men det såg ut ungefär som det känns. Stora luftiga gångarter med ett svung som heter duga!  
Han ska också på kurs snart hos Wieger de boer. Ska bli intressant..

Och gammelman skrittas fortfarande, han slog i ena bakbenet ordentligt för någon vecka sen. Så han varit svullen vid gaffelbandet, men det börjar gå ner nu! Han ska på återkoll hos Bosse ute i stallet i slutet av månaden så får vi se om det är bättre.Han hade en annan pilot på ryggen igår. Bittan fick vara pilot igåt och skritta när jag red Calle. Han är ju snällare med andra på ryggen.!
När jag sitter på då ska det bara jobbas jobbas och åter jobbas. Och får man inte det då stutsar man runt i ridhuset som en studsboll med mig på ryggen.
Men varje gång jag ridit någon annan häst går jag alltid fram till Scatman och säger att jag är så j--la glad att jag har honom. Trygg och snäll i allt.

Som jag sa till mamma, det kommer vara svårt att hitta någon som Scatman igen. Men har en väldigt bra kanditat till det, Carmelito. :)



På tal en helt annan sak. Den här hittade vi hemma hos Mange när han kom hem ifrån Thailand. LÄSKIG!!
Vad är det för spindel, finns det gröna i Sverige eller plockade han med den hem?


Kommentarer
Postat av: Bosse & Bengt

Det finns sådana i Sverige - helt klart! Just nu är de i mängder hemma hos oss ;)stora är de också!

Kul att det går framåt med Calle!

2010-10-10 @ 07:42:10
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0