Brrr....


Börjar bli kallt ute nu på kvällen och på morgonen. Imorse var det bara 3 grader när jag startade bilen. Börjar känna av lite på hästarna nu att dom börjar bli piggare och sånt.

Har nu iaf haft Carmelito i 2 veckor, och det går verkligen jätte bra, han är helt bedårande!
Vill alltid vara med, över allt. Ska jag linda frambenen då ska han vara med, ska jag linda bakbenen då löser han det också så han kan se vad jag gör, sadla ja då är han där med huvudet. En riktigt liten gullegris.

Skulle rida i ridhuset lite igår och träna inför träningen för wieger i helgen. Va rätt så stökigt i ridhuset med många som red och inte hade koll på ridhusreglerna... Men men, han skötte sig jätte bra och tyckte det väl mest var roligt att det va många hästar samlade samtidigt. Men... Sen kom en tjej in och skulle longera och hade ett långt spö med sig in i ridhuset och viftade. Lillkillen blev livrädd. Undrar vad dom gjort med honom. Men 100 äppelgodisar senare så släppte paniken lite och han blev sig själv igen..

Gammelman ska få börja gallopera idag,! Han börjar repa sig efter han slagit på sig så det är skönt.
Vi fick frågan idag om vi ville starta Div 1 finalen men det blir för tajt vill hellre ta långtid med igång sättningen så inget bakslag kommer..

Ne. fortsätta jobba nu!


/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0