Många saker på en och samma gång...

Ja precis så är det ju. Har faktiskt glömt bort att gå in här och skriva och berätta vad som händer.
Som många vet, den 27 maj i år fick min älskade och kära ponny Lotuz somna in, 21 är gammal. Han blev bara sämre och sämre på slutet, blundade väl för det men förr eller senare måste man göra vad som är bäst för djuren även om det sliter sönder hjärtat på en. Fick helt otroliga 9 år med honom och minnen för livet. Han är och kommer alltid vara "The one and only".. Det sjukaste med det hela va att våran lilla B-ponny, Musse (8 år) som vi haft i 3 år som sällskap hemma till Lotuz. Han fick 3 dagar innan jätte jätte ont i fötterna. Kunde knappt gå. Dagen innan Lotuz skulle somna in plockade vi in ponnyerna i hästlastbilen och åkte till hästkliniken....Akut fång.. Fanns en 10 % chans att han skulle bli frisk. Om ens de. Så han blev utdömd dagen innan. Så båda somnade in den 27/5-2010. Då min underbara veterinär Bosse kom hem till oss så dom fick somn in i hagen bredvid varandra uttittandes emot vattnet. Lotuz & Musse krimerades och är utsprida på Öland där Lotuz är född och uppvuxen. Han är "Hemma" igen, och som Eva (gamla ägaren) sa " Cirkeln är sluten nu". och precis så är det. Va det väldigt stor förändring för mig. Så har inte mått så bra på sistonde försöker bita ihop men ibland tar saknaden över precis som nu när jag skriver detta rinner tårarna på mig. Om jag bara 1 gång skulle kunna få se dom igen och veta att dom har det bra tillsammans. Men det tror jag. Jag ser det som att Musse "valde" att bli sjuk för han ville vara tillsammans med Lotuz och att dom skulle hålla ihop hela livet och efter. Och så tror jag att det är, för bättre vänner än dom är svårt att hitta.

Många kommer nog ihåg min D-ponny Loki. Hon är också borta. Ingen vet riktigt vad som hände hon bara låg ner i hagen och hade gått bort. Hon sommnade in den 25/5-2010. Så 3 ponnyer på samma vecka.

Dagen innan midsommar omkom min kompis Micke 21 år, i en MColycka. Som va riktigt svårt för mig att ta in. Han va en sån människa som va älskad av alla och nog den snällaste jag någonsin träffat. Han är också någon som krossar mina tankar någon gång om dagen.

Livet är tuft man ska gå igenom många prövningar och hård prov.

Men efter regn kommer solsken. Mamma är just nu påväg ifrån Mantorp till Hästkliniken i Hölö för att besikta våran nya häst!
Den nya blev en 5 åring efter Wodly-weltmyer. En oslipad diamant som jag verkligen har höga förhoppningar på.
Kommer ju även ha kvar Scatman, såklart! Så ska träna nu mera under vinter för att sattsa på att ta oss till Mvs A näste terminen. Hästarna kommer vi flytta till Gustavsbergs stallet. Lite närmare än åka till Haninge vare dag. Kommer bli tråkigt för vi trivs bra på högdalen. Men det ligger förlångt bort.

Så det är det här som händer just nu, och har hänt. Men skriver lite senare om hur det går med nya hästen Welltina!!







 
 Vila ifrid mina Änglar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0