Inte riktigt som planerat...

Måndag morgon, är faktiskt piggare än jag trodde jag skulle vara för jag hade super svårt att komma upp ur sängen imorse, men jag har mitt lilla knepp. Man rullar över sängkanten då kommer man definitivt upp!
Börjar väl känna av höstmörkret "/. Känns inge roligt alls att titta på klockan och solen är påväg ner kl 19.00 på kvällen sen vid 21.00 är det redan mörkt ute. Vill ha tillbaka sommaren med längre kvällar!
Lite tråkiga saker har hänt. Min nya lilla häst Weltina lämnade vi tillbaka igår då hon stod på bakbenen varje gång jag red. Weltina visade redan första dagen jag skulle rida tendenserna men reste sig inte så högt så jag trodde det va för att hon hade kommit till ett nytt ställe, nya människor och kom ifrån Tyskland för 2 veckor sen så trodde bara hon va stressad. Men jag fortsatte rida försiktigt med hon slutade inte. I torsdags hjälpte Kicki mig och hon gick som en klocka, fanns ingenstans att hon ville ställa sig upp. Skulle pröva igen på fredagen då gick hon så högt att hon första gången knockade mig i ansiktet sen ner på samma sekund för att ta satts igen för att gå upp igen då gick hon så högt at jag fick slänga mig runt halsen på henne för att inte tappa balansen och försöka få ner henne. Så man känner sig lite nerstämd just nu. Bara så glad att jag har gammelman (Scatman) som är, ja, som bara han kan vara.  Så nu får vi se hur vi ska göra, tjejen vi köpte Weltina av ska åka till Tyskland om 1 vecka och hämta hem lite hästar så får vi se om vi hittar något spännande.

På Torsdags är det träning för Mads i Gustavsberg, blir helt perfekt då jag tydligen ska tävla på Lördag, hade helt glömt bort det. Så käner mig laddad att ta lite revanch då dom sista tävlingarna innan sommaren inte slutade i så bra resultat tyvärr.. Men har tränat mycket och tränat mig själv att sluta stresa upp mig om jag missar någon rörelse och gör fel. Utan att bara försöka släppa det och göra om tills det blir rätt, får en häst som är väldigt mycke mera avspännd då. För spänd Jenny + spänd Scatman = katastrof.. Ja, tagit mig något år att komma fram till de.

Så får se vad den här dagen ska ge för något då..  Ska tvätta lite nu.. Jippi....




Ja då var det dags att hoppa in i bloggvärlden. Här kan du följa mig och mina hästar i vår vardag och under tävling.    Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0