Fredag


Gud så skönt sista arbetsdagen för veckan sen en härlig helg med full fart rakt igenom!
Imorgon bär det av för att ha sista fodringen i gamla stallet och hämta dom sista sakerna i skåpet,  kommer sakna Eva o Millis där ifrån..
Sen ska vi också renovera klart huset.. Är tänk att jag och min kille ska flytta till den 1 september, men är rätt så mycket saker kvar, typ så finns knappt någon el eller lampor, köket ska rivas, golvet ska lyftas och vardagsrumsgolvet ska slippas.. Men vi har ju hela helgen på oss så vi ska nog hinna!


Red nya stjärnan igår, verkligen super mysig. Fick hjälp av Kicki, då Weltina fick för sig i förgår att hon va Cirkushäst. Hon stod på bakbenen dom första 10 minuterna tills jag hoppade av och fick longera henne i 10 minuter sen upp och rida igen då va hon som en dröm!
Bad därför Kicki om hjälp igår för att komma med knepp och tips hur man ska göra i visa situationer. Fick henne rikrigt lydig både för skänkeln och sättet. Jätte stolt.

Scatman stormtrivs fortfarande, länge sen jag såg honom så nöjd som han är där borta. Ska ta en Fredagsmystur ute i skogen dag tänkte jag, bara han och jag. Han verkligen insett nu vilken trygg häst han är. Han gör aldrig något, har underskatat hur snäll han är. Visserligen är Weltina och snäll okcå, men hon är ju fortfarande bara "barnet" så det kan hända saker när man minst annara det.


Lägger upp en liten bild på henne :)

 Weltina ♥






Kommentarer
Postat av: Bosse & Bengt

Vad Kul! Välkommen tillbaka till bloggvärlden ;) Ska bli riktigt roligt stt följa den här. Kul design - vad duktig du har blivit!!

2010-08-28 @ 20:52:13
URL: http://stallbochb.blogg.se/nyblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0